Malaysia Web Hosting

Blog ini dibangunkan khusus untuk pengguna komputer. Matlamat utama untuk menyalurkan maklumat kepada para pembaca tentang dunia komputer dan IT terutamanya untuk rakyat Malaysia. Ruangan komen disediakan untuk berkongsi pendapat dan pengalaman dalam bidang komputer dan internet.


Segala maklumat yang disampaikan dalam blog ini adalah hasil kajian, pembacaan dan pengalaman penulis mengenai sistem komputer dan dunia IT. Ia berdasarkan fakta sebenar mengenai perkara berkaitan. Di harap anda semua mendapat maklumat dan manfaat dari blog ini.


Selaku ‘technical advisor’ yang secara langsung terbabit dalam persoalan ini saya akan cuba berkongsi pengalaman saya dalam memperbaiki masalah yang sering dihadapi oleh pelanggan saya. :-)


Harga Pemeriksaan Komputer / Laptop = RM 10
Harga Format komputer / Laptop = RM 50


**Harga bagi yang memerlukan pengantian alat komputer/laptop yang sudah rosak adalah tertakluk pada harga pasaran semasa.**

Saturday, May 9, 2009

Cari Sound Effects

Kalau sebut sahaja video mesti disertakan sekali dengan audio.Jika video canggih tapi tidak mempunyai audio adakah menarik minta anda untuk menontonnya.Memasukkan audio ke dalam video salah satu cara untuk memberi gambaran dengan lebih jelas mengenai video tersebut.

Bentuk audio yang dimasukkan seperti suara orang , bunyi-bunyi haiwan , lagu , sound effect dan sebagainya.Beberapa hari yang lepas saya ada menemui satu enjin carian yang dibina khas untuk mencari sound effect.Format yang disediakan adalah dalam bentuk AIFF,AU,MP3,WAVE.

Enjin carian yang saya maksudkan adalah Findsounds.com.Anda boleh cuba menggunakan enjin carian ini untuk mengetahui hasilnya.Mungkin terdapat banyak lagi enjin carian yang khas untuk mencari sounds.Jika anda mengetahui website yang berunsur audio atau sounds boleh berkongsi dengan saya.

http://www.findsounds.com/
http://www.ilovewavs.com

0 comments:

  © Blogger template 'Star Wars' by Ramal PC Solutions 2008

Back to TOP