Malaysia Web Hosting

Blog ini dibangunkan khusus untuk pengguna komputer. Matlamat utama untuk menyalurkan maklumat kepada para pembaca tentang dunia komputer dan IT terutamanya untuk rakyat Malaysia. Ruangan komen disediakan untuk berkongsi pendapat dan pengalaman dalam bidang komputer dan internet.


Segala maklumat yang disampaikan dalam blog ini adalah hasil kajian, pembacaan dan pengalaman penulis mengenai sistem komputer dan dunia IT. Ia berdasarkan fakta sebenar mengenai perkara berkaitan. Di harap anda semua mendapat maklumat dan manfaat dari blog ini.


Selaku ‘technical advisor’ yang secara langsung terbabit dalam persoalan ini saya akan cuba berkongsi pengalaman saya dalam memperbaiki masalah yang sering dihadapi oleh pelanggan saya. :-)


Harga Pemeriksaan Komputer / Laptop = RM 10
Harga Format komputer / Laptop = RM 50


**Harga bagi yang memerlukan pengantian alat komputer/laptop yang sudah rosak adalah tertakluk pada harga pasaran semasa.**

Saturday, April 4, 2009

Hilangkan Mesej SvcHost

Setiap kali on komputer akan keluar mesej “Windows cannot find ‘C:Windows\scvhost.exe’.Make sure you typed the name correctly , and try again. To search for file , click the Start Button , and then click Search “. Masalah ini tidak memberi kesan yang buruk kepada komputer tetapi menyusahkan pengguna komputer.

gambar svchost

gambar svchost

Masalah ini berpunca dari dan lain-lain yang saya sendiri tidak pasti. Untuk hilangkan mesej svchost.exe setiap kali on komputer boleh dilakukan didalam system registry. Tapi bagi mereka yang belum bijak mengenai selok belok komputer boleh menggunakan Portable Antivirus.

Nuffnang Ads

Namun begitu ada sesetengah pengguna komputer yang format komputer dan install Windows baru. Mengapa anda perlu lakukan proses reinstall sedangkan ada jalan penyelesaiannya yang terbaik dan mudah. Cara selesaikan malasah ini . run portable antivirus dan klik Scan.Selepas itu restart komputer anda. Masalah keluar mesej svchost telah selesai diatasi.Selamat mencuba.

0 comments:

  © Blogger template 'Star Wars' by Ramal PC Solutions 2008

Back to TOP